Co się dzieje!

-----------------------

Spotkanie promujące projekty złożone w ramach budżetu partycypacyjnego UW,

17.01 w godzinach 12:00 - 18:00, Stara Biblioteka UW

-----------------------


Szanowni Państwo,

Za nami istotny etap weryfikacji projektów i decyzji o ostatecznym kształcie listy projektów, które będą poddane pod głosowanie społeczności Uniwersytetu Warszawskiego.

Ten etap, w pierwszej – pilotażowej – edycji budżetu partycypacyjnego, okazał się być bardzo dużym wyzwaniem. Złożoność i innowacyjność projektów sprawiła, że analiza ich wykonalności zajęła więcej czasu niż pierwotnie zakładaliśmy i nie we wszystkich przypadkach udawało się dotrzymać przyjętych w regulaminie terminów. Przy udziale władz UW zadecydowano o doprecyzowaniu kryteriów wskazanych w regulaminie. Niewątpliwie była to trudna decyzja, może nawet kontrowersyjna, jednak podyktowana przekonaniem, że uniwersytecki budżet partycypacyjny nie powinien być kolejnym narzędziem wzmacniania jakości kształcenia i rozwijania infrastruktury służącej celom naukowym, dydaktycznym czy bibliotecznym. Mamy jednocześnie świadomość, że rozwój w tym obszarze jest niezbędny i przed naszą Uczelnią stoi jeszcze wiele wyzwań.

Projekty złożone w ramach budżetu partycypacyjnego UW uwypukliły także szereg innych potrzeb społeczności akademickiej, dla których nie ma prostych ścieżek finansowania i realizacji czy choćby łatwych i standardowych sposobów ich diagnozowania. Budżet partycypacyjny jest zatem szansą pokazania tych potrzeb i szukania możliwości jak najszerszego ich zaspokojenia. Nie zawsze będzie to proste, np. ze względu na rozproszenie społeczności akademickiej pomiędzy kampusami, czy z uwagi na specyfikę proponowanych rozwiązań, wymagających niekiedy bardziej złożonych i długoterminowych działań. Chcemy jednak podjąć tę próbę i choć edycja pilotażowa pokazała, że zaproponowana procedura nie jest jeszcze optymalna, to mamy nadzieję, że będą Państwo współuczestniczyli w tych działaniach także w kolejnych latach.

Tymczasem przed nami następny etap obecnej edycji: promocja projektów oraz głosowanie od 15 do 29 stycznia 2018 r. Zachęcamy do aktywnej promocji projektów swoich lub tych, które wydają się Państwu ciekawe i warte realizacji. Im więcej głosów na projekt, tym większa szansa, że znajdzie się on w zwycięskiej puli.

Projekty skierowane do głosowania dostępne są na stronie www.partycypacyjny.uw.edu.pl w zakładce "Złożone projekty". W poniedziałek zostanie uruchomiony moduł głosowania wraz z prostą instrukcją, jak oddać swój głos.

Promocja projektów skierowanych do głosowania odbędzie się 17 stycznia br. w godz. 12:00-18:00 w holu Starej Biblioteki. Obecność Autorów nie jest obowiązkowa, jednak daje szansę na zaprezentowanie swojego projektu szerokiemu gronu odbiorów. Podczas spotkania Biuro Promocji UW zapewnia stoły oraz dedykowane WiFi. Potrzebny sprzęt multimedialny Autorzy organizują we własnym zakresie.

Jednocześnie przypominamy, że każdy z Autorów może prowadzić promocję projektu niezależnie od działań zaproponowanych przez Zespół Budżetu Partycypacyjnego UW.

Ostatnia modyfikacja: środa, 17 styczeń 2018, 15:50